Как да се докажа на новата работа? - част 2

Как да се докажем на работа в международна компания

Как да станем звезда за 100 дни

След първия противоречив ден Джеймс се върна вкъщи и много мисли за това какво му се случи днес. Разсъждавайки над своите три грешки (виж част 1) през този първи ден, намисли да смени стратегията!

Ден втори:

Днес реши, че ще копира поведението на колегите и ще се адаптира към стила им. С всички, които се държат свободно и лежерно, щеше да е по­не формален, а с всички останали – строго делови.

Също така беше категоричен, че каквото и да го питат ще си мълчи и ще се въздържа от даването на съвети и предложения!

Няколко метра преди сградата реши, че днес ще е съсредоточен и ще преодолее притеснението от вчера!

– Здравей – каза усмихнато на охраната!

Да, днес ми е втори ден на работа в компанията и знам ли, сигурно мога да чета мисли! ­ Дори не даде шанс на охраната да го поздрави и уверено закрачи към стаята си!

Възрастният охранител само поклати глава, усмихна се и реши да направят традициония залог: Колко време ще издържи новият колега?

В асансьора се засече с колега от Човешки ресурси, който се усмихна и каза:

– Здравей, как си?

– Добре, благодаря – отговори колкото се може по-­делово Джеймс.

– Как мина денят ти вчера? –­ загрижено попита колегата.

Ами сега? Какво да отговоря? Ако разкажа подробности, ще излезе, че се оплаквам, ама и нищо да не кажа е някак си неудобно!

Колегата му остана доста учуден от реакцията на Джеймс, но само пожела:

– Лек ден и на теб!

Най­-накрая успя да стигне до бюрото си, на което го чакаше една папка с презентации, анализи и предложения!

– Какво е това? –­ помисли си Джеймс и посегна към папката!

– О, мой човек, как си? –­ обади се съседът му по бюро. Грег, казваше се Грег.

– Натоварено! Лек ден! – каза той, като бързаше да излезе от асансьора!

– Добре, Благодаря! Какво е това? ­– усети се, че мисли на глас!

– А, това ли? Днес ще ходим след обед при Шефа и той помоли да те запознаят с целия проект, за който се виждахме вчера с Маркетинга.

– Та тази сутрин я донесоха за теб тази папка!

– Благодаря!- ­ успя да отвърне само Джеймс, четейки анализите за клиенти по източници.

Воден от желание да навлезе бързо в новата работа, той за няколко часа изчете цялата информация, която определено бе интересна, като успя дори да намери къде има потенциал за още клиенти. Това бяха източниците, за които се опита да им каже вчера на срещата.

След обедната почивка дойде неусетно време за срещата, като Грег го заведе до кабинета на Шефа и по пътя успя да го покани на традиционното излизане на по бира вечерта с отдела.

Срещата започна нормално: Шефът поздрави всички, приветства го с добре дошъл и обяви, че разчита на опита му в предната компания, за да помогне да направят добра стратегия!

Този път няма да попадна в капана, помисли си той, а през това време и дебатите започнаха. Джеймс слушаше внимателно, на няколко пъти искаше да се намеси, особено когато Шефът питаше:

– Предложения, въпроси към колегите?

Успя да запази мълчание и да спази обещанието си, което си беше дал след вчера!

След около половин час презентация и предложения, шефът се обърна към него и го попита директно:

– Джеймс, какво мислиш?

– Звучи добре! ­– отговори той.

– Добре е, но ми се иска на база твоя опит в подобни проекти да ни кажеш дали сме на прав път?

– Ами… като цяло, в предишната фирма работихме с клиенти предимно от една държава и ми се струва, че тук е по-различно!

– Така е, съгласен съм, но все пак какво предлагаш?

– Иска ми се първо да опозная бизнеса и тогава да давам предложения! ­ Дали не прозвуча много рязко.

– Обещавам да навляза бързо и при първа възможност да дам предложения!

– Ами добре, благодаря на всички и да пожелаем бърза адаптация на Джеймс!

Излизайки от кабинета, Грег му прошепна:

– Човече, когато шефът те пита, очаква отговор! Той много рядко пита за мнението на някого от нас! Това означава, че те цени като специалист и иска да чуе конкретно предложение, което да докаже, че си такъв!

– Хм, не знаех, реших да не се правя на многознаещ!

– Рядко се случва да пита по два пъти за мнението на някого!

Явно пак оплесках нещата – си помисли Джеймс!

Грешка 1: Когато Ви питат за мнението, е редно да имате такова. Все пак сте имали цялата информация и време да се запознаете с нея;

Грешка 2: Ако наистина имате опит и знания по дадена тема или бизнес проект, защитете го с аргументи! “Пред фактите и боговете мълчат!“

Грешка 3: Пасивността не води до бърза адаптация! В днешно време компаниите, собствениците и клиентите плащат за взети решения, действия или идеи, които носят резултат, а не за адаптация:)

Продължи към трета част